Yritysmyönteisempi Suomi on elinehto, niin suomalaisille, yrityksille ja hyvinvointiyhteiskunnalle. Suomi tarvitsee elinvoimaisia yrityksiä, jotka tarjoavat töitä, maksavat palkkaa ja veroja sekä innovoivat kestävää maailmaa. Tälle pohjalle luotiin Elinkeinoelämän keskusliiton Hyvä yritys -kampanja, jonka tavoitteena on kasvattaa suomalaisten yritysmyönteisyyttä. Ja kun Saarioista lähestyttiin tämän tiimoilta, sanoimme kyllä.
Hyvä yritys -kampanja kertoo suomalaisista yrityksistä, jotka tekevät töitä meidän kaikkien hyvinvoinnin eteen. Kampanjaan kutsuttiin mukaan Suomen rakastetuimpia brändejä, joilla on oma tunnistettava ääni ja alan parhaimmat mainoskonseptit. Näiden elementtien tunnistettavuutta lainattiin kampanjaan. Saarioisten kohdalla se tarkoittaa ikonista Meidän äiti tekee teidän äitien ruoat -mainosta. Alkuperäisestä poiketen, uudet versiot eivät kuitenkaan kerro tuotteista tai palveluista – vaan hyvien yritysten vaikutuksista yhteiskuntaamme.
Saarioisten lisäksi Hyvä yritys -kampanja on saanut puolestapuhujikseen useita merkittäviä suomalaisia yrityksiä. Saarioisten lisäksi kampanjan kasvoiksi liittyivät mm. Elisa, Finnair, Neste, Tokmanni, Hartwall, Paulig ja F-Secure. Kaiken kaikkiaan kampanjassa on oman mainoksensa lainanneiden em. yritysten lisäksi noin 160 suomalaisyritystä omilla tuotekorteillaan, jotka ovat nähtävissä osoitteessa www.ek.fi/hyvayritys
Elinkeinoelämän keskusliiton Saarioisista inspiroituneet filmit ja printit näkyvät TV:ssä, printissä, ulkomainonnassa ja somessa 5.9. alkaen.