Meira Novan pääkonttorilla Tuusulassa ollaan tyytyväisiä koronan jälkeiseen myynnin kasvuun. Kaupallisena johtajana toimiva Arja Liimatainen kertoo, että liikevaihto on saatu palautumaan mukavaan nousuun hyvinkin nopeasti. Liimatainen vastaa myynnistä, asiakaspalvelusta, valikoimahallinnasta ja markkinoinnista.
- Pyrimme strategiamme mukaan muuttumaan logistiikkayhtiöstä ostamisen ja hankinnan parhaaksi kumppaniksi, Liimatainen kertoo.
Tämä tarkoittaa, että asiakkaita pyritään palvelemaan entistä paremmin ratkaisumyynnin keinoin. Asiakastarpeet huomioidaan valikoiman suunnittelussa ja hankinnassa. Lisäksi Meira Novan tietojärjestelmiä on viilattu viimeisen päälle palvelemaan asiakastyössä toimivaa henkilöstöä ymmärtämään asiakkaan tarpeita.
- Monien asiakkaidemme kohdalla painottuu lounasruokailu ja Saarioisten tuotteista olemme tähän tarpeeseen löytäneet useita sopivia ratkaisuja. Valikoimaamme on otettu myös entistä enemmän uutuustuotteita, Liimatainen mainitsee.
Liimatainen korostaa, että lounaassa pitäisi yhdistyä sopiva annoshinta, sopiva annoskoko kappaletuotteissa ja hävikin minimointi. Meira Novan terveys- ja hoivapalveluasiakkaiden valinnoissa korostuvat myös ravitsemusasiat ja tietenkin hyvä maku.
- On varmistettava, että kaikilla asiakkaillamme on mahdollisuus valmistaa tasalaatuista ruokaa, mikä ei nykyisen osaajapulan aikana aina ole itsestäänselvyys, Liimatainen sanoo.
Meira Novan asiakkaat laativat kukin omat reseptinsä. Saarioisten tuotteita tarjoamalla asiakkaat ovat onnistuneet luomaan monipuolisia, vaihtelevia ja maistuvia kokonaisuuksia.
- Noudatamme S-ryhmän arvoja ja eettisiä linjauksia valikoimapäätöksissämme. Julkaisimme aiheesta juuri myös vastuullisuusraportin. Käytännössä vastuullisuusteot näkyvät arjessamme esimerkiksi kestävällä tavalla valmistettujen tuotteiden valintana ja niiden valmistuksessa on pitänyt noudattaa työntekijöiden oikeuksia ja eettisyyttä. Lisäksi tavarantoimittajat valitaan korostamalla tuoteturvallisuutta ja vastuullisuutta. Eli toimitusketjun hallinta kokonaisuudessaan on tärkeässä roolissa. Tänä vuonna saamme myös ISO9001-laatujärjestelmän sertifioinnin ja seuraavana tavoittelemme ISO14001-sertifikaattia, Liimatainen luettelee.
Avainasiakaspäällikkö Mikael Ollila on huomannut Meira Novan linjaukset myös arjessa. Muun muassa Saarioisten Sahalahden tehtaalle hiljattain saadut kalan MSC- ja ASC-sertifikaatit vastaavat juuri näihin Meira Novan ja muidenkin asiakkaiden vaatimuksiin. Meira Novalla arvostetaan myös Saarioisten kotimaisuutta, hyvää toimitusvarmuutta ja tuotteiden laatua.
- Toimitusvarmuus totta kai korostuu. Jos lounaspöydästä puuttuu pääraaka-aine, niin onhan se hieman hankala toimia, Liimatainen summaa.