Saarioisten yksi asiakkaista, Food Service -alan johtava tukkuliike Kespro palvelee asiakkaitaan koko Suomen alueella valtakunnallisen jakelun sekä 14 alueellisen noutotukun voimin. Toiminta ja palveluiden kehittäminen pohjautuu asiakkaiden tarpeisiin. Kaiken keskiössä on laaja tuotevalikoima, josta löytyy ratkaisuja erilaisten asiakkaiden tarpeisiin.
- Kespron tahtotila on tehdä yhdessä ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja siten suositumpaa, kertoo osto- ja myyntijohtaja Tuula Leino.
Saarioisten Food Service ja Kespro ovat toimineet hyvässä yhteistyössä jo monia vuosia, tavoitteena tarjota omien asiakkaiden tarpeisiin sopivia tuotteita ja palveluita, jotka tukevat heidän liiketoimintaansa parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä toteutuu muun muassa erinomaisella toimitusvarmuudella ja hyvällä yhteistyöllä.
- Saarioinen on erittäin tärkeä yhteistyökumppani meille. Kumppanuudestamme huokuu molemminpuolinen luottamus, yhteinen suunta ja yhteiset tavoitteet, Leino kehuu.
Saarioisilla halutaankin palvella asiakkaita loppukäyttäjän tarpeet ymmärtäen ja asiakkaan kanssa yhteistyössä.
- Olemme yhdessä pohtineet erilaisia konsepteja, joista olen hyvin ylpeä. Saarioisten kanssa on tullut esiin molemminpuolinen ymmärrys kummankin liiketoiminnan tarpeista. On ollut helppo tähdätä yhteisiin tavoitteisiin ja tarjota sitä kautta asiakkaille uusia ratkaisuja.
Kesprossa on käytetty aikaa asiakkaiden tarpeiden kartoitukseen, jonka tuloksena lähdettiin rakentamaan myös palveluliiketoimintayksikköä. Asiakkaan arjessa ollaan monella kulmalla mukana. Saarioinen on mukana tukemassa Kespron hankintaa omalla laajalla tuotevalikoimallaan.
- Yksi osa Kespron kivijalkaa on vastuullisuus. Asiakkaan pitää voida luottaa siihen, että hän tietää ostavansa turvallisia tuotteita, kun ostaa ne Kesprosta. Tiedämme, että Saarioisilla tehdään paljon vastuullisuustyötä ja vastuullisuutta arvostetaan. Se antaa myös meille tukkurina selkänojan, johon voi luottaa, Leino toteaa.
Leino on itse innostunut pakkausratkaisuista ja haluaakin heittää valmistajille haasteen tarkastella pakkausratkaisuja. Miten voimme yhdessä vähentää pakkausjätettä ja parantaa samalla tuotteiden käytettävyyttä asiakkaan liiketoiminnassa? Hän tarjoaa myös matalan kynnyksen väylän kokeilla erilaisia tuotteita ja innovaatioita Kespron valikoiman kautta.
- Meidän puoleltamme täytyy sanoa, että arvostamme Kespron ja Tuulan rohkeutta tehdä uutta. Olemme saaneet kokeilla ja oppia, päätöksenteko on hyvin ketterää, kiittelee Food Service avainasiakaspäällikkö Mikael Ollila yhteistyötä.
Viime aikojen raaka-aineiden hintojen nousu on luonut omat haasteensa alalle kuin alalle, mutta Leino uskoo, että Kespro pystyy tässäkin tilanteessa laajan valikoimansa ja laajojen verkostojensa avulla auttamaan asiakkaitaan harjoittamaan kannattavaa liiketoimintaa. Saarioinen tarjoaa tähän koko tuotevalikoimansa asiakkaan avuksi.